Minden komissiózási hiba költséges bizonyos mértékig. Bár a vásárló örül az ingyenes extráknak, ha több terméket küldenek el neki, mint amennyit megrendelt, az kihat a profitra és a készlet pontosságára.
Hasonlóképpen, ha kevesebb vagy nem a megfelelő termékeket kapják meg, nemcsak elégedetlenek lesznek a vásárlók, de időt is kell szakítania a korrekcióra. Ismét javítania kell a készletnyilvántartásban szereplő adatokat és az is előfordulhat, hogy további gesztusra lesz szükség kárpótlásul.
Természetesen minden emberi beavatkozást igénylő rendszer ki van téve az emberi tévedéseknek. A világ legjobb szándéka ellenére is gyakorlatilag lehetetlen 100 százalékosan pontosnak lenni az idő 100 százalékában.
Az emberi hibák mennyiségének csökkentésével azonban minden bizonnyal látni fogja a jövedelmezőség és az ügyfélkiszolgálás minősége terén megjelenő előnyöket.
Tehát hogyan csökkenthető a raktári komissiózási hibák száma?
Első lépés: mérjen
Számolja és tartsa nyilván az esetleges hibákat, és jegyezze fel, hol fordulnak elő. Feltérképezheti a hibák számát, százalékos arányát, és esetleg azt is, hogy a raktárában hol, mikor és milyen szakaszban történnek.
Ezekkel az információkkal felvértezve képes lehet azonosítani egy mintázatot, és megteheti a megfelelő, korrekciós lépéseket. Kiderülhet például, hogy a csapat egyes tagjai állandóan hibáznak, és esetleg további képzésre van szükségük.
A komissiózási hibákra vonatkozó adatok – következetes és nem eseti vagy alkalmi jelleggel történő – összegyűjtése és elemzése kiváló kiindulás lehet a raktári komissiózási hibák számának csökkentésében.
Második lépés: teremtsen elkötelezettséget
Az árukigyűjtési hibák, valamint azok előfordulási helyének és módjának mérése mindenkinek az érdeke, és fontos, hogy ezt a tudatosítsa a dolgozóiban is annak érdekében, hogy támogatást kapjon tőlük.
Hangsúlyozza, hogy csapatként, velük együtt dolgozik a hibák csökkentése érdekében. Tudassa velük, hogy a konkrét okot próbálja meghatározni, és felületes átképzési program helyett extra képzést fog ajánlani azoknak, akiknek szükségük van rá.
Teremtsen bizalomra épülő légkört annak érdekében, hogy csapata őszintén elismerje, ha hibázott, hogy gyorsan korrigálhassanak, ahelyett, hogy megpróbálnák eltitkolni.
Hallgassa meg a komissiózó kollégái visszajelzéseit is. Lehetséges, hogy azonosították azokat a területeket a folyamatban, ahol nagyobb valószínűséggel követnek el hibákat, és javaslatokat tesznek olyan fejlesztésekre, amelyek segíthetnek csökkenteni azok számát.
Harmadik lépés: alakítson ki jó munkakörnyezet
A környezet, amelyben dolgozunk, határozottan befolyásolja a hangulatunkat, és ezzel együtt azt, hogy milyen jól dolgozunk. Mit tehet a raktár környezetével, hogy javítsa azt a dolgozói számára?
A kényelmes pihenőhelyiség, a raktár tisztasága, a megfelelően erős, de nem vakító világítás, esetleg a betonpadló burkolása – ezek az apró változtatások mind hatással lesznek a munkahelyi környezetre, ami segít, hogy a személyzet motiváltabbnak érezze magát. És a motivált emberek kevesebbet hibáznak.
Negyedik lépés: merüljön el a rendszeribe
Mennyi idő telt el azóta, hogy alaposan, kritikus és tárgyilagos szemmel nézte át a raktári folyamatokat?
Ha mélyen beleássa magát a működési folyamatokba, könnyen azonosíthatja azokat a fejleszthető területeket, amelyek általános előnyökkel járhatnak, a komissiózási hibák csökkentésén túl is.
Az, hogy valamit mindig is egy bizonyos módon csináltak, nem jelenti azt, hogy nem szabad megkérdőjelezni és a folyamatot megvizsgálni.
Minden szakaszon menjen végig, töltsön időt a raktárban, nézze meg pontosan, hogyan működnek az egyes ütemek, és – ami még fontos – beszéljen a csapatával. Amint korábban említettük, lehet, hogy vannak jó ötleteik, amelyeket érdemes lehet megvalósítani.
Ötödik lépés: vezessen be ellenőrző rendszert
A hibák csökkentésének egyik módja egy ellenőrző rendszer bevezetése, így minden komissiózott készlet egy második ellenőrzési folyamaton megy keresztül. Ennek az extra lépésnek a hozzáadása azonban akár le is lassíthatja működést, és kontraproduktívnak bizonyulhat; amit a csökkentett komissiózási hibákkal nyer, azt elveszítheti, ha hozzáadja ezt az extra szakaszt.
Alternatív megoldás lehet a szúrópróba. Ez két szempontból is előnyös. Először is legalább néhány hibát észlelnek. Másodszor, ha az Ön csapata tisztában van azzal, hogy szúrópróbaszerű ellenőrzéseket végeznek, mindannyiuknak éberebbnek kell lennie.
Hatodik lépés: vizsgálja meg, hogy mikor és hol fordulnak elő hibák
Nem minden hiba történik a komissiózási folyamat során. Figyelmesen nézze meg az érkezési és az indulási oldalt is. Könnyen előfordulhat, hogy a hibák egy része nem köthető a komissiózási szakaszhoz, ezért vizsgáljon meg minden lépést, az áruérkezéstől az árukiadásig.
Hetedik lépés: rendelkezzen megfelelő eszközökkel
Eddig az embereknek és a folyamatoknak betudható hibákról beszéltünk. De mi a helyzet a raktárban használt berendezésekkel? Ha nem a legmegfelelőbb eszközöket használja – például raktári létesítmények és raklapos állványok –, és ha nem optimalizálja a raktáron belüli területhasználatot, akkor nagyobb valószínűséggel csúsznak be hibák.
Az automatizálás például segít csökkenteni a komissiózási hibák számát, pusztán azért, mert az automatizálás eltávolítja az emberi tényezőt a folyamatból.
Összefoglalva tehát ez az a hét, viszonylag egyszerű lépés, amellyel csökkenthető a raktár működése során előforduló, komissiózási hibák száma, és amelyek biztosan javítják cége hatékonyságát és jövedelmezőségét.
Kérjük, ha szeretne a raktári megoldásokról tájékozódni vagy ha automatizálni szeretné raktárát, vegye fel velünk a kapcsolatot.