Ügyféligény
A Din Bil üzemelteti az Audi legnagyobb északi értékesítő- és szervízegységét a svédországi göteborgban. A központban mindig nagy a forgalom és nagy a nyomás a 15 szerelőn, hogy a lehető leggyorsabban végezzék a munkájukat és az ügyfelek a lehető leghamarabb visszakaphassák autóikat.
A szerelők összesen 1300 szerszámot használnak folyamatosan. Sok időt vesztegettek a megfelelő szerszám felkutatásával. Ez nem felelt meg az Audi által képviselt értékeknek, melyek része a reprezentatív és tiszta munkakörnyezet.
Hivatalos szervizközpontként a Din Bil olyan megoldást keresett, amivel helyet spórolhat meg és hatékonyabbá teheti a munkát, hogy tevékenysége minden szempontból megfeleljen az Audi normáinak.
A Constructor megoldása
A Constructor Finnország pontosan tudta, hogy mire van a Din Bilnek szükséges: a TORNADO automata tároló gép segítségével akár 65%-kal fokozható a termelékenység, akár 75% alapterület spórolható meg és pontosan az ügyfél igényeihez igazítható. A Din Bil elfogadta az ajánlatot és elindította a megrendelést.
Mivel a Din Bilnek 1300 szerszámot kellett elhelyeznie a Constructor elkezdte azokat felmérni a műhelyben. Ez azért volt fontos, hogy a TORNADOt úgy tudják legyártani és konfigurálni, hogy minden szerszám elférjen benne. A mennyiség a méret és a súly ismeretében egy 6,5 m magas, 4 m széles, 48 db 300 kg kapacitású tálcával rendelkező berendezést terveztek az Audi egyedi színeire festve.
Most ha egy szerelőnek egy szerszámra van szüksége, egyszerűen odasétál a tároló géphez, lekéri és leigazolja a kivételezést. Ha egy másik kollégának éppen ugyanaz a szerszám kellene, azonnal láthatja, hogy kinél van. A munka végeztével a szerelő rögtön visszateszi a szerszámot a helyére, így bárki más azonnal hozzáférhet.
A megoldás további előnye, hogy a terület folyamatosan rendezett és tiszta, nincsenek szerszámok a földön és a falakon, vagy bárhol máshol, távol a szerelőktől.
A végeredmény
“Az automata rendszernek köszönhetően kialakíthatunk a műhelyben egy további szerelőállást. Mivel növekedett a kapacitás és csökkent a várakozási idő, akár 4-5 autóval többet is meg tudunk javítani naponta.” - Mats Lindblad, műhelyvezető.
A Din Bil eredetileg csak helyet akart megspórolni az automata rendszer beszerzésével. De az többlet előnyt is biztosított számukra – a kapacitásbővítés lehetőségét.
A Din Bil-ről
A Din Bil Sverige AB a Volkswagen leányvállalata és Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, valamint Skoda gépkocsik forgalmazásával és szervizelésével foglalkozik. Az Audik értékesítése és javítása a vállalati stratégiának megfelelően egy külön épületben történik.